• est
  • | eng
  • K 31.10 Kell 18.00

    Helvetica

    Helvetica |

    Režissöör: Gary Hustwit

    Riik: USA

    Aasta: 2007

    Kestus: 80'

    Filmi juhatavad sisse režissöör Gary Hustwit ja EKA graafilise disaini osakonna juhataja Kristjan Mändmaa, peale filmi lõppu on võimalik autorile küsimusi esitada. 

    New Yorgi sõltumatu filmitegija Gary Hustwiti film maailma võibolla kõige levinumast kirjatüübist "Helveticast" mis käesoleval aastal tähistab oma 50. sünnipäeva. Helvetica töötasid 1957. aastal Haasi tüpograafiakojas Münchensteinis Šveitsis välja Max Miedinger ja Eduard Hoffmann, 1960-ndatel propageeriti kirjatüüpi juba rahvusvaheliselt ning see kujunes kiiresti üheks levinumaks firmagraafika, kunstiväljaannete, transportteenuste ja paljude muude valdkondade põhifondiks. Helvetica populaarsusele laiade masside seas, seda muidugi eriti USA-s, pani aluse see, et Apple Macintosh lisas kirjatüübi 1984. aastal oma toodetud koduarvutitesse.

    Gary Hustwiti film jälitab Helvetica erinevaid kasutusviise suurlinnade miljöös ja avab vaataja silmad oma ümbruskonna infograafikat tähele panema. Tegemist on nähtusega, mis ühendab psühholoogia, reklaami ja disaini maailmu. Režissöör soovib panna vaatajad mõtlema selle üle, kuidas me oma kirjutatud sõnu vormime, kui palju mõjutab meie alateadvust loetud info esteetiline pool, ja samas, milline on olnud graafilise disaini areng viimase 50 aasta jooksul, kas saame rääkida globaalsest esteetikast tänu tehnoloogia mõjule? Intervjuudes mitmete maailmakuulsate disainerite ja disainiteoreetikutega nagu näiteks Wim Crouwel, Massimo Vignelli jpt. Räägitakse graafilisest disainist laiemalt ja Helvetica erinevatest kasutusviisidest, selle kirjatüübi eelistest ja olemusest. Film kuulub kahtlemata kõigi graafilise disaini huviliste kohustuslikku menüüsse, kuid sama huvitav on seda kindlasti vaadata ka nendel, kes visuaalkultuurist tavaliselt üldse ei huvitu.

    Šveitsi disaini päevade raames toome koostöös Eesti Kunstiakadeemia graafilise disaini osakonnaga selle värske, kevadel esilinastunud filmi ka Eesti vaatajateni, korraldades erandlikult filmile kaks seanssi tavapärase kolmapäevase kõrval ka neljapäeva õhtul.