Kuuskümmend aastat tagasi vallandas Robert Rauschenberg Veneetsia biennaalil tormi.
Temast sai esimene ameeriklane, kes pälvis maailma mainekaima kunstiürituse peapreemia.
Kas võitis kunst või poliitika?
USA dokumentalist Amei Wallach heidab oma värskes filmis „Veneetsia vallutamine” valgust siiani ringlevatele oletustele, mille järgi oli tegu Ameerika valitsuse vandenõuga võita popkunsti abil mitte ainult külma sõda, vaid vallutada kogu maailm.
„Ameerika kuulutab Pariisi koolkonna lõppu ja võtab kasutusele popkunsti, et koloniseerida Euroopa,” nagu kuulutas 1964. aasta biennaali järel Pariisi kunstiajakiri Arts.
Kumu kultuuriteemaliste dokumentaalfilmide sarjas ekraanile jõudvat linateost on nimetatud ka tõeliseks kunstipõnevikuks.
Film on pühendatud Ameerika popkunsti pioneeri Robert Rauschenbergi (1925–2008) sajandale sünniaastapäevale, mida järgmisel aastal tähistatakse.
Amei Wallach on tunnustatud kunstifilmide autor, kelle eelmist tööd „Louise Bourgeois: ämblik, armsam ja mandariin” näitas Kumu 2017. aastal.
Kolmapäeval, 20. märtsil kell 18 Kumu auditooriumis aset leidva seansi juhatab sisse kunstiteadlane Maria-Kristiina Soomre.
Kultuuriteemaliste filmide sarja „Kumu dokumentaal” korraldavad Kumu ja PÖFF.
Sissepääs prii.